fbpx Skip to content

Chronische pijn

Direct een afspraak maken?

Laat uw telefoonnummer achter, Wij bellen u z.s.m op om een afspraak te maken.

Bij ons kunt u altijd binnen 48 uur terecht.

Pijn is een natuurlijk beschermingsmechanisme van het lichaam. Er is iets niet in orde en daar moet iets aan gedaan worden. Acute pijn heeft meestal een duidelijke oorzaak, bijvoorbeeld een verwonding of infectie. Na rust of behandeling gaat deze pijn weer over. Pijn kan echter ook chronisch worden. We spreken van chronische pijn als pijnklachten langer dan drie maanden blijven bestaan.

Behandeling chronische pijn;

Een mogelijk onderdeel van de behandeling en begeleiding bij chronische pijnklachten kan het geleidelijk opbouwen van de belastbaarheid zijn. Zo helpen we u om het pijnlijke gebied langzaam weer te belasten, zodat u weer vertrouwen krijgt in uw lichaam. Dat geeft u de regie over uw leven terug.

De kern van onze begeleiding is uitleggen waarom pijn aanwezig blijft: pijneducatie. Het is belangrijk dat u begrijpt waar uw pijn vandaan komt, hoe het pijnsysteem werkt en hoe pijn wordt ervaren. Inzicht hebben is een belangrijk deel van de begeleiding. We geven u bovendien advies en middelen om zelf met uw pijn en pijnbeleving aan de slag te gaan, zodat de pijn beter te hanteren is. Maatwerk is daarbij heel belangrijk: u als persoon staat altijd centraal in het behandelplan van SPRTACCNT Fysiotherapie.

Pijn of moeite met bewegen?

Blijf niet rondlopen met klachten en maak een afspraak

Laat uw telefoonnummer achter, onze experts bellen u​ z.s.m op om een afspraak te maken.

Informatie- en afspraaklijn